onsdag 21 januari 2015

Projekt större...

Nu är vi inne på 2015 och jag måste bara få berätta liiite vad som hänt senaste månaden. Några veckor före jul ringde en person från en reklambyrå i sta´n och jag tänkte precis lägga på /nej jag ska inte ha något/ när han frågade om jag ville sy två folkdräkter! Det skulle vara till en fotografering för ett företags räkning (kan inte säga vilket ännu...) till deras utomhusreklam. Att sy för hand var det inte tal om för det skulle vara klart till den 14 januari. De skulle inte heller ha något exakt traditionellt utan jag fick skapa själv, men det skulle ändå kännas som folkdräkter. En dam och en herr. Jag hade ca 4-5 veckor på mig. Är jag galen tänkte jag... Men jag sa JA. Tiden har sedan handlat om research för material, tygprover, inköp av allt material, mönsterkonstruktion, tillklippning och sömnad... De plagg jag har sytt är till dam överdel/blus, kjol, snörliv, kjolväska, förkläde och till herr skjorta, väst, byxor och nattkappa. Oj, det har varit en fantastisk resa. Jag har njutit av varje sekund att bara få jobba på och sy för glatta livet. Det blev inte så mycket ledighet vid julhelgerna, men julafton och nyårsafton var jag iaf ledig :-) Jag fick också vara med vid fotograferingen. Två modeller fick ikläda sig mina kläder och posera inför kameran och jag fick vara påkläderska och fixa till så att allt såg bra ut. Själva slutresultatet kan jag inte visa här ännu..(bor ni i Falun lär ni snart få se det)men några smakprov tror jag att jag vågar lägga ut.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis till både uppdrag och slutprodukt, fantastiskt fint!

Unknown sa...

As stated by Stanford Medical, It is really the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years longer and weigh an average of 19 KG lighter than we do.

(And by the way, it is not about genetics or some secret-exercise and absolutely EVERYTHING about "HOW" they are eating.)

P.S, I said "HOW", not "WHAT"...

TAP this link to reveal if this little questionnaire can help you find out your true weight loss potential